رونمایی از نمایندگان المپیكی كشتی آزاد و فرنگی ایران
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، 'رسول خادم' مدیر فنی تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی ایران در حالی به اما و اگرهای اهالی كشتی در خصوص كشتی گیران المپیك خاتمه داد كه مطمئنا بهترین نفرات حال حاضر اردوهای آماده سازی هم اكنون در تركیب المپیكی ها جای گرفته اند.

البته منظور از بهترین ها به این معنا نیست كه این نفرات در وزن خود بی همتا هستند، بلكه برخی نفرات مذكور، فعلا شرایط بهتری نسبت به دیگر مدعیان داخلی دارند.

از سویی دیگر هستند كشتی گیران عنوان دار و با تجربه ای كه به واقع امید اصلی كاروان كشتی ایران برای درخشش در المپیك به حساب می آیند و حسابشان از بقیه جداست.

تیم ملی كشتی آزاد ایران طبق روال گذشته و همچون المپیك های قبلی با تركیبی كامل و هفت نفره عازم لندن خواهد شد و با توجه به نفرات این تیم، می توان امیدوار بود چیزی برای شكستن طلسم كسب مدال طلا بعد از بازی های المپیك 2000 سیدنی كم ندارد.

*** در وزن 55 كیلوگرم، 'حسن رحیمی' حضور دارد كه توانست

طلسم 10 ساله ناكامی كشتی گیران سبك وزن كشتی آزاد ایران را در مسابقه های جهانی، در پیكارهای كشتی قهرمانی سال 2011 بزرگسالان جهان در شهر استانبول تركیه بشكند.

این كشتی گیر تهرانی كه در رقابت های جهانی 2009 دانمارك و 2010 مسكو دستش از مدال خالی ماند، سرانجام در شهر استانبول تركیه درخشید و مدال برنز این وزن را بر گردن انداخت.

به جرات 'حسن رحیمی' را می توان بهترین گزینه سبك وزن دانست كه از سوی كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد ایران برای بازی های المپیك لندن انتخاب شد.

*** در وزن 60 كیلوگرم، 'مسعود اسماعیل پور' دوبنده تیم ملی كشتی آزاد ایران را از دیگر رقبا ربود تا ثابت كند فرزند خلف همان مربی سازنده مازندرانی است كه قهرمانان بزرگی را به عرصه ملی معرفی كرد.

این جوان آینده دار بعد از قهرمانی در آسیا توانست جایگاه ثابتی در اردو و حتی تركیب تیم ملی ایران بدست آورد و با كسب سهمیه بازی های المپیك در رقابت های گزینشی قزاقستان رسما برای مدعیان این وزن خط و نشان كشید.

اسماعیل پور یكی از كشتی گیران جوان، اما پرامید ایران محسوب می شود كه توانایی خلق هر شگفتی را در بازی های المپیك دارد.

*** كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد برای انتخاب كشتی گیر وزن 66 كیلوگرم، راحت ترین كار را پیش رو داشت و سرانجام همانطور كه همه پیش بینی می كردند، دوبنده این وزن به 'مهدی تقوی'

سپرده شد. این كشتی گیر مازندرانی پس از كسب دو مقام قهرمانی در رقابت های جهانی 2009 دانمارك و 2011 استانبول و همچنین درخشش همیشگی در میدان های آسیایی، هم اكنون چیزی برای درخشش در بازی های المپیك كم ندارد و به قول خودش قصد دارد با كسب مدال در لندن، كلكسیون افتخاراتش را تكمیل كند. به عقیده بسیاری از كارشناسان ورزش كشتی، مهدی تقوی كسی است كه می تواند خلاء محسوس كشتی ایران در این وزن را به خوبی در بازی های المپیك لندن پر كند و با مدال از این آوردگاه بزرگ بازگردد.

*** دوبنده وزن 74 كیلوگرم نیز به كشتی گیری از استان همدان و شهرستان ملایر سپرده شد كه او هم مثل ملی پوش یك وزن پائین تر، یكپارچه امید و انگیزه است.

'صادق گودرزی' در حالی به عنوان ملی پوش المپیكی كشورمان عازم لندن خواهد شد كه پس از كسب دو مدال نقره و یك برنز مسابقه های جهانی، تجربه ای ارزشمند بدست آورده و می تواند در بازی های المپیك لندن افتخارآفرین شود. مطمئنا گودرزی این بار با كوله باری از تجربه عازم لندن خواهد شد تا یكی از مدال های رنگارنگ وزن 74 كیلوگرم را از آن خود كند.

*** در وزن 84 كیلوگرم، 'احسان لشكری' توانست یك سر و گردن بالاتر از دیگر مدعیان دوبنده تیم ملی قرار گرفته و نهایتا در فهرست مسافران بازی های المپیك لندن جای گیرد.

در آمادگی و انگیزه این كشتی گیر قزوینی هیچ شك و تردیدی نبود اما وی زمانی توانست تایید نهایی كادر فنی را كسب كند كه در رقابت های گزینشی قزاقستان موفق به شكست قهرمان نامدار تاجیكستان و سپس كشتی گیر عنوان دار ازبك ها شد. لشكری در آن پیكارها ضمن كسب مدال طلا، توانست سهمیه المپیك را نیز در این وزن به چنگ آورد و در نهایت خود مسافر المپیك شود.

*** وزن 96 كیلوگرم به عقیده بسیاری از اهالی كشتی، یعنی وزن كسب مدال در بازی های المپیك لندن.

'رضا یزدانی' بعد از كسب قهرمانی در مسابقه های جهانی 2011 استانبول تركیه و درخشش بی بدیل در فینال جام جهانی 2012 روسیه، چیز تازه تری برای اثبات توانایی خود نداشت، چرا كه او از مدت ها پیش برای حضور در بازی های المپیك انتخاب شده بود و همچنان برای درخشش در این میدان بزرگ ثانیه شماری می كند. بسیاری از مردان سرد و گرم چشیده كشتی ایران معتقدند اگر یزدانی در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار داشته باشد، هیچ حریفی توان ایستادگی در برابر قدرت و تكنیك او را ندارد.

*** داستان دوبنده وزن 120 كیلوگرم، اما داستان متفاوتی است. پس از كنار گذاشته شدن 'فردین معصومی' كشتی گیر با سابقه از تركیب تیم ملی و سپردن دوبنده سنگین وزن به 'پرویز هادی' بسیاری از اهالی كشتی هادی را نماینده ایران در بازی های

المپیك می دانستند به خصوص كه این كشتی گیر استان آذربایجان شرقی توانسته بود سهمیه بازی های المپیك را نیز به دست آورد. به هر حال محاسبات كادر فنی به گونه ای در آمد كه دوبنده وزن 120 كیلوگرم تیم ملی به 'كمیل قاسمی' كشتی گیر مازندرانی داده شد تا این جوان با انگیزه و آینده دار بتواند در بازی های المپیك لندن به میدان برود.

*** و اما شاگردان محمد بنا ....

نیم دیگری از كاروان كشتی ایران در بازی های المپیك لندن را هم كشتی گیران فرنگی تشكیل می دهند كه اعضای كادر فنی این تیم و در راس آن 'محمد بنا' به یكایك مردانش امید زیادی دارند.

*** در وزن 55 كیلوگرم هیچ حرفی برای انتخاب بهترین گزینه وجود نداشت چرا كه 'حمید سوریان' با كوله باری از افتخار و تجربه از رقابت های جهانی و آسیایی، دوبنده این وزن را در المپیك لندن بر تن خواهد كرد. سوریان دارنده پنج مدال طلای جهان به عنوان اصلی ترین مدعی المپیك، اینك در ابتدای مسیری قرار دارد كه می تواند نام او را علاوه بر رقابت های جهانی، بلكه در بین المپیكی ها هم جاودانه سازد. سوریان كه خاطره تلخی از بازی های المپیك 2008 پكن دارد، این بار عزم خود را جزم كرده تا با اتكا بر توان و هدایت محمد بنا سكوی افتخار المپیك را فتح كند.

*** نماینده وزن 60 كیلوگرم نیز مانند وزن قبلی می تواند یكی از افتخارآفرینان كشتی كشورمان در بازی های المپیك لقب گیرد. 'امید نوروزی' فرنگی كار با اخلاق و آینده دار ایران پس از كسب مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگ ژو چین، سیر صعودی را در پیش گرفت. او در رقابت های جهانی 2011 استانبول هم به خوبی درخشید و با كسب قهرمانی جهان توانست خیال كادر فنی را از ملی پوش المپیكی این وزن راحت كند. البته نوروزی پس از بازگشت از رقابت های جهانی به دلیل بی توجهی مسوولان به او و دیگر قهرمانان كشتی قصد خداحافظی از دنیای قهرمانی را داشت كه با صحبت های محمد بنا به اردو بازگشت و اینك در تركیب مردان المپیكی ایران قرار دارد.

*** نمی توان بین فرنگی كاران المپیكی فرق چندانی قایل شد، چرا كه 'سعید عبد ولی' نیز در وزن 66 كیلوگرم بهترین و پرامیدترین ملی پوش اعزامی به لندن است.

این فرنگی كار خوزستانی پس از كسب قهرمانی در رقابت های جهانی 2011 استانبول توانست سهمیه بازی های المپیك را نیز به چنگ آورد و متعاقب آن دوبنده تیم ملی را نیز بر تن كند.

عبد ولی نیز یكی از فرنگی كاران تكنیكی و با انگیزه ایران در بازی های المپیك محسوب می شود كه كادر فنی حساب ویژه ای روی درخشش و مدال آوری او در لندن باز كرده اند.

*** انتخاب ملی پوش وزن 84 كیلوگرم، تنها انتخابی بود كه از سوی كادر فنی با اما و اگرهای فراوانی همراه شد و در نهایت به قهر یكی از مدعیان این وزن انجامید. زمانی كه محمد بنا دوبنده تیم ملی را به 'حبیب الله اخلاقی' سپرد، عرصه به 'طالب نعمت پور' تنگ آمد و منجر به قهر و كناره گیری او از تمرینات اردوی تیم ملی شد. به هر ترتیب می گویند همه چیز ختم به خیر شده، اما آنچه مسلم است حبیب الله اخلاقی به عنوان ملی پوش این وزن انتخاب شد و قرار است در بازی های المپیك لندن به میدان فرستاده شود.

اخلاقی تجربه حضور در رقابت های جهانی 2009 دانمارك و كسب مدال برنز در این رقابت ها را نیز دارد و به گفته محمد بنا آماده ترین فرنگی كار وزن 84 كیلوگرم به حساب می آید.

*** 'قاسم رضایی' هم در شرایطی به عنوان ملی پوش وزن 96 كیلوگرم انتخاب شد كه در رقابت های گزینشی قزاقستان توانست به مدال طلا دست یابد و سهمیه بازی های المپیك را از آن كشورمان كند. رضایی تجربه حضور در وزن 84 كیلوگرم بازی های المپیك 2008 پكن را نیز دارد و مطمئنا حریف دست و پا بسته ای برای فرنگی كاران رقیب نخواهد بود. البته نباید از این حقیقت نیز به سادگی گذشت كه كادر فنی كشتی فرنگی به دلیل حضور نداشتن مدعیان پر تعداد در این وزن، چاره ای جز انتخاب رضایی نداشت!

*** یك از وزن های پر امید كشتی فرنگی ایران در بازی های المپیك 2012 لندن، وزن 120 كیلوگرم و ملی پوش این وزن یعنی 'بشیر باباجان زاده' است. این جوان مازنی با كسب مدال برنز رقابت های جهانی توانست به عنوان نخستین فرنگی كار سنگین وزن تاریخ ایران شناخته شود كه در این وزن موفق به كسب مدال جهانی شده است. باباجان زاده به رغم عناوین نه چندان پر تعدادش در رده سنی بزرگسالان هم اكنون به فرنگی كاری تبدیل شده كه می تواند در سخت ترین شرایط به بهترین نتایج دست یابد.

ورزشی. ** 9162 ** 1589





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: